LTV (Lifetime value)
Vásárlóélettartam-érték
Becslés arra, hogy egy ügyféltől mekkora bevétele lesz a cégnek kettejük teljes kapcsolata alatt.
Öt lépés szükséges ahhoz, hogy kiszámítsd a LTV-t.
- Számold ki az átlagos bevételt egy ügyfélre vetítve: Vegyél egy időszakot, és az ez idő alatt befolyt teljes bevételt (ami az ügyfelektől származik) oszd el a vásárlások számával.
- Ezután jön a gyakorisági ráta: az egyes pontban már megnézett összes vásárlást oszd el az egyéni vásárlások számával (tehát kivéve a második, harmadik stb. terméket vásárlókat).
- Számítsd ki egy vásárló értékét: az 1. pontban kiszámított átlagos ügyfélbevételt szorozd meg 1-gyel, majd vond ki belőle a 2. pontban kapott gyakorisági rátát.
- Számold ki a vásárlóélettartamot: ez a szám azt mutatja meg, hogy átlagosan mennyi ideig áll kapcsolatban egy vásárló a céggel.
- És most jön a LTV kiszámítása: a 3. pontban kapott vásárló értékét szorozd meg a 4. pontban kiszámított vásárlóélettartammal. Ez mutatja meg, hogy mekkora összegre számíthatsz egy vásárlótól a teljes vásárlóélettartama alatt.