LTV (Lifetime value)

Vásárlóélettartam-érték

Becslés arra, hogy egy ügyféltől mekkora bevétele lesz a cégnek kettejük teljes kapcsolata alatt.

Öt lépés szükséges ahhoz, hogy kiszámítsd a LTV-t.

  1. Számold ki az átlagos bevételt egy ügyfélre vetítve: Vegyél egy időszakot, és az ez idő alatt befolyt teljes bevételt (ami az ügyfelektől származik) oszd el a vásárlások számával.
  2. Ezután jön a gyakorisági ráta: az egyes pontban már megnézett összes vásárlást oszd el az egyéni vásárlások számával (tehát kivéve a második, harmadik stb. terméket vásárlókat).
  3. Számítsd ki egy vásárló értékét: az 1. pontban kiszámított átlagos ügyfélbevételt szorozd meg 1-gyel, majd vond ki belőle a 2. pontban kapott gyakorisági rátát.
  4. Számold ki a vásárlóélettartamot: ez a szám azt mutatja meg, hogy átlagosan mennyi ideig áll kapcsolatban egy vásárló a céggel.
  5. És most jön a LTV kiszámítása: a 3. pontban kapott vásárló értékét szorozd meg a 4. pontban kiszámított vásárlóélettartammal. Ez mutatja meg, hogy mekkora összegre számíthatsz egy vásárlótól a teljes vásárlóélettartama alatt.